Interview med Maria Nørholm Ramouk
Som en del af artikelserien ’Levende arkiver’ interviewer kurator Lotte Løvholm billedkunstner Maria Nørholm Ramouk om hendes seneste udstilling We could go to the Sea (Nmchiw lb7re) (2022) samt hendes
Som en del af artikelserien ’Levende arkiver’ interviewer kurator Lotte Løvholm billedkunstner Maria Nørholm Ramouk om hendes seneste udstilling We could go to the Sea (Nmchiw lb7re) (2022) samt hendes
TILBAGE TIL FOR EVIGT er historien om mennesket som en kærlighedshungrende katastrofe, men også om længslen efter regnbuer, oceanstrømme, vulkaner, vanilje og ilt. Hvad står tilbage, når askeskyen har lagt sig?
Jeanett Albeck er vidunderlig monstrøs i Ellers mange tak på Revolver i hendes anden feministiske soloforestilling rækker tilbage til kunsthistoriens performanceikoner.
Dangerous When Wet i samarbejde med Copenhagen Contemporary og Dansehallerne af kunstnerne Pablo Lilienfeld & Federico Vladimir
DAMEKROP er en ekvilibristisk collage over den kvindelige overgangsalders mangefacetterede udtryk og følelser. Hedeturens overophedede energi, den vilde nøgne krop, tab af børn og menstruation, vaginal korsang og døden som
Danser og koreograf Carolina Bäckman har på sit IN DEPTH residency på HAUT kunnet reflektere og undersøge Danske dansehistorier
Danish Dance Stories on HAUT’s pilot project ”IN DEPTH” in Copenhagen University South Campus
She’s Too Much Sound på Godsbanen i Århus har koreograf og komponist, Karis Zidore, udforsket lyde. Udforsket de ”for meget” lyde, de stønnende, gispende lyde, der minder os om sex og intimitet, forvirring og orgasmer i et billedligt sammenkog.
Musiker, instruktør og aktivist Nikoline Vicic Rasmussen havde samlet et hold af bestående af Petruska Miehe-Renard (scenografi), Amalie Stitz (danser og koreograf) og David Nedergaard (lyddesigner) til det nye projekt
Der bor noget i væggene i lejlighed 15 på Lisbon Floor, der også er navnet på en nyskrevet horror-opera af komponist Matias Vestergård og forfatter Lea Marie Løppenthin. Lisbon Floor