APOLLONIAN BLACK OUT
At livet og døden er uadskillelige hersker der ingen tvivl om. Erkendelsen af dette kan være svært. Men vinteren må nødvendigvis indfinde sig, før foråret kan spire, du må gå
At livet og døden er uadskillelige hersker der ingen tvivl om. Erkendelsen af dette kan være svært. Men vinteren må nødvendigvis indfinde sig, før foråret kan spire, du må gå
Elisabeth Molin s installation, Host, House, Hourglas fortæller i fragmenter om både at høre til og ikke høre til og spørger til vores virkeligheder.
Iury tells us how the feminine presented itself in their memories between Brazil, Denmark and Sweden and how Voinha became the first non-binary person they met
Livingstones Kabinets kabaretforestilling om Lillith på Bådteatret har masser af potentiale, men giver desværre ikke rigtig stemme og liv til det feministiske ikon. I stedet iscenesættes humoristisk og sensuelt et par banaliteter om kønsroller.
Every Body Electric destabiliserer alle normative idéer om, hvad kroppe kan og ikke kan. Det handler ikke om at overvinde et handicap, men om skabelsen af nye energier og nydelsen
Melanie Kitti soloudstilling Kippar efter vinden (ledsen och klumpig) gentænker freskomaleriet og kradser samtidig i rester af vestlig (kunst)historie
DEN ANDEN ARABISKE KVINDE er Hanin Georgis. Det taler et feministisk bad-ass sprog, der oplyser os om den arabiske verden, på hvis skuldre vores sprog hviler.
SETTING THE FRAME I made my way through Copenhagen to Refshaleøen, where a two-day seminar on intersectional feminism was taking place. The location, a warehouse in a backyard alley, which
Danserne er guld i et vigtigt værk om barnløshed på Betty Nansen Teatret. Desværre er iscenesættelsen utrolig klichefyldt og traditionel
Som femte del i artikelserien med temaet ’erindring’, støttet af Nordisk Kulturfond, har bastards svenske gæsteskribent, Cecilia Djurberg, talt med den svenske koreograf, performancekunstner og filmskaber, Gunilla Heilborn, om hendes