Søg
Close this search box.

Et stilleben med en slukket Soundboks

Der er ingen performere i første akt af Anne Imhofs nye soloudstilling på Palais de Tokyo, men kan den mennesketomme udstilling selv stadig performe uden sine kroppe? Anne Imhof er

Fødder møder sten møder vand møder jord

Et historisk og kulturelt ekko runger i Østre Gasværk fra de foregående aftener, da jeg på denne sidste spilledag træder ind i den kæmpemæssige kuppel sammen med, hvad der føles

Landscape

I Landscape, vist på Dansens Hus i Oslo, setter koreograf Ludvig Daaes seg fore å iscenesette mangfold i kroppers erfaringer, bakgrunner og ressurser – spørsmålet er hvorvidt denne iscenesettelsen synliggjøres

Teater er en dekonstruktion af verden

Monia Sander er ny kunstnerisk leder af Teater Momentum og aktuel med performanceværket Øjne. bastard har mødt hende til en samtale om, hvordan teatret peger på virkelighedens konstruktioner, magtstrukturer og

Magiens genkomst

bastard og HAUT har indgået et samarbejde om en artikelserie inspireret af HAUTS procesorienterede residensforløb. En skribent fra bastard bliver parret med en gruppe i residens og skriver en artikel

LIMBO

I et tilkalket grænseland mellem dyr og menneske, liv og død findes LIMBO. Et grænseland hvor det grænsesættende, grænsesøgende, grænsebrydende er brikker i livets groteske spil. Her flyder hud, magtspil,

Ditte Menneskebarn

På Sydhavn Teater bliver Martin Andersens Nexøs tunge klassiker om den udbyttede revolutionære unge pige til vellykket aktuelt politisk og sanseligt teater. Hovedpersonerne er bogstavelig talt begravet og klædt i

Sæt kroppens viden fri

Dans som en vej til viden og helbredelse “I’m going where my body leads me”– Father John Misty For nylig sad jeg udenfor på en café med min veninde og

Finisterre

Den hollandske kunstner Rita Hoofwijk vender svimlende op og ned på verden i en poetisk performanceinstallation om universelle og eksistentielle spørgsmål. Det er helt vildt! Nærmest som fiktion, som om mit