Jeg tror, jeg elsker Wonder Woman
Den rablende, men stramt komponerede monolog af Ursula Andkjær Olsen på Grob Teater med Ellen Hillingsø i hovedrollen leverer i lyset af en kvindes overgangsalder rasende, men måske for abstrakt
Den rablende, men stramt komponerede monolog af Ursula Andkjær Olsen på Grob Teater med Ellen Hillingsø i hovedrollen leverer i lyset af en kvindes overgangsalder rasende, men måske for abstrakt
En danseforestilling af Corpus, der bæres af dansernes individuelle, særegne styrker og en musikalsk komposition af underjordiske dimensioner. En poetisk observation ding bing Hvidt lysstoflys nøgent i en cirkel over
Samtidskunstneren Al Masson afslører, han har skabt en fiktiv karakter, kunstneren A.P.M., der føjer et ekstra lag til udstillingen On Closing Up på Møstings Hus. bastard har talt med Al Masson om
Jeg er vokset op i 1990erne og de tidlige 00’ere, hvor det vrimlede med Lolita-figurer. Tænk på Britney Spears, der i 2001, hvor jeg var 12 år, sang ”I’m Not
Kroppen er en kampzone, og scenen bliver et minefelt, når Tue Biering lader fire krigsveteraner gå i aktion med hele deres bagage af PTSD, sårbarhed og råstyrke. Stærkt i al sin rå-autentiske kompromisløshed – og konfronterende: Er jeg bare med på en føler?
THE FEMALE GAZE ønsker at gøre op med fortidens stereotype kvindebilleder og genskrive kulturhistorien i kvindens blik. Men der skal langt mere til end blot at genbruge og twiste velkendte sexistiske klichéer for
Aarhus Teaters nyeste samarbejde med Black Box Dance Company åbnede med koreograf Jacob Stages danseforestilling om oprør. Danserne var vilde, men desværre blev oprøret ædt op af mainstreamudtryk. I stedet
Koreografen Sophia Mages samarbejde med den visuelle kunstner Laura Ratschau og komponisten SØS Gunver Ryberg inviterer til vilde dystopiske og utopiske scenarier i KPH Volume. Kroppe, lyd og lys smelter
En dystopisk iscenesættelse på Teater Momentum så skræmmende tæt på vores pandemiske virkelighed, at den enkelte tvinges til at spørge sig selv, om vi er blevet blinde overfor de krisetilstande,
Scenekunstnerne Andreas Liebmann og Boaz Barkan slår den globale kunstner ihjel i på Teater Får302 i stærk kritisk performance-undersøgelse af, hvordan man kan skabe og arbejde sammen uden at rejse.